Honeymoon: Ons Disneyland Avontuur!

by - februari 12, 2017

Eindelijk! Op woensdag 1 februari vertrokken we met zijn viertjes voor onze "huwelijksreis" naar Disneyland Parijs. We zullen hier drie dagen en twee nachten verblijven in het Disney Hotel en dan nog één nacht en één dag in Parijs zelf voor een bezoekje aan de Eiffeltoren.

Huwelijkreis boeken

Tijdens de voorbereidingen van onze bruiloft op 26 augustus 2016 wisten we al vrij snel dat we graag naar Disneyland Parijs wilden als "huwelijksreis". Toen voor de zomervakantie de studiedagen voor dit schooljaar bekend werden, vroeg ik aan school twee dagen bijzonderverlof aansluitend aan een studiedag. We kregen akkoord, dus op naar het reisbureau.

We boekten twee nachten het Disney Hotel met vier personen inclusief drie dagen entree voor het park. Een paar dagen later beseften we pas dat het misschien wel leuk zou zijn om nog een bezoekje te brengen aan de Eiffeltoren op de terug weg. In het kader van "als we er dan toch zijn". Ook dit regelden we via het reisbureau en onze huwelijksreis was compleet. Jammer dat we nog een half jaartje moesten wachten.

Vertrek en Aankomst

Woensdag één februari ging om 5:30 de wekker, om 6:15 reden we weg en om 7:15 reden we bij België de grens over. Na een kleine file bij Antwerpen konden we doorgaan en om half 12 reden we het terrein op van Disneyland. Wat een contrast met de rest van de snelwegen in Frankrijk, die zijn één grote bende met afval en veel kapotte verkeersattributen. Zodra je het terrein op rijdt is het een wereld van verschil. We reden door naar het Disney Hotel waar netjes onze bagage werd uitgeladen en naar onze kamer werd gebracht. Het was gelijk al luxe.

Wat nog een luxe was is dat we officieel pas vanaf 15:00 op onze kamer mochten, maar tijdens het inchecken voor onze parkpassen bleek dat de kamer al beschikbaar was. Dus fijn dat we eerst even alles konden installeren op onze kamer en we dat dus niet aan het eind van de dag hoefden te doen. Dus we konden relax op naar het park.

Eerst liepen we naar het plein voor de entree van het park, dat was voor de jongens al een hele belevenis met prachtige fonteinen. Daarna het park in en genieten van al het mooie pracht en praal!

We hadden het kasteel nog niet bereikt of we hadden al het eerste onderonsje met Donald Duck. Hij nam uitgebreid de tijd voor de jongens met een dansje en dit leverde prachtige beelden op, na een half uur binnen te zijn geweest voelde het al magisch! De toon was gezet!

Daarna volgden er nog wat attractie's en hebben we Discoveryland bezocht. Daar bezoeken we ook een show waar kinderen echt vechten tegen Darth Vader, de oudste is zo onder de indruk dat hij spontaan fan is van Star Wars.

Om 17:00 bekijken we de parade, wat een betoverend gevoel geeft dit en de kinderen genieten met volle teugen. Na de parade zoeken we een wat rustiger restaurant op en daar nuttigen we onze maaltijd, dat het de hele week friet zou worden hadden we ons al op voorbereid.

Daarna gaan we terug naar onze luxe kamer, de jongens duiken in bad en we komen erachter dat we een adembenemend uitzicht hebben op het entreeplein en het park Walt Disney Studio's. Op onze hotelkamer worden we getrakteerd op een lichtshow van Star Wars die zich afspeelt op de Tower of Terror. Verder bestudeer ik nog even de plattegrond wat we morgen allemaal moeten gaan bekijken.

De volgende ochtend zitten we al om 7:30 aan het ontbijt en om 8:15 lopen we het park in met als doel de attractie van Peter Pan.

Het park is officieel pas om tien uur open, maar als je in een Disney hotel zit mag je dus al om acht uur het park op. Onderweg hebben we nog een onderonsje met Goofy en Pluto en vervolgen onze weg naar Peter Pan. Echt geweldig, we pakken gelijk nog wat kleinere attracties  die ook vanaf acht uur open zijn.

Vanaf tien uur vervolgen we onze weg in Adventureland, waar we heerlijk dwalen door het land van de piraten!

Daarna lopen we naar Frontierland waar we een rondvaart doen met Thunder Mesa Riverboat Landing.

Als we van de boot afkomen en we nog even naar het toilet gaan lopen, we Knabbel en Babbel tegen het lijf. De oudste huppelt met ze door het park naar de foto-locatie.

Rond lunchtijd verlaten we het officiële Disneypark en bezoeken we Walt Disney Studio's, dit is een ander park, waar je dus echt weer met je toegangspas in moet.

Ook in dit park zijn er leuke attracties, zoals een Cars-attractie, de vliegende tapijten van Aladdin en de favoriet van de jongste: Slinky de hond van Toy Story. Waar we gewoon een paar keer achter elkaar in gaan.

Na de lunch lopen we tegen een parade aan van Star Wars met aansluitend een openluchtvoorstelling, De oudste is weer helemaal in zijn nopjes.

Na deze voorstelling begint het te regenen en besluiten we een voorstelling te pakken van Disney Junior. Dit is lekker overdekt en ook al is het Engelstalig, de jongens vinden het fantastisch!

Na dit alles vertrekken we weer naar het originele DisneyPark voor de parade, die net zo magisch is als gisteren. We eten nog even een een snelle hap en tegen sluitingstijd bekijken we de licht/vuurwerkshow op en rond het kasteel van Doornroosje.

Echt prachtig en adembenemend, ook de jongens vinden het prachtig! Moe en voldaan lopen we weer naar ons hotel. Echt een luxe dat we aan de zijkant van de uitgang zo rechtstreeks ons hotel in kunnen lopen, dit geeft echt een gevoel van luxe en comfort.

De volgende ochtend zitten we weer om half acht aan het ontbijt. Vandaag de laatste dag en we proberen weer gelijk om acht uur richting Peter Pan te vertrekken, helaas is deze defect en lopen we verder naar nog wat andere attracties.

Om half tien checken we uit bij het hotel en brengen we de grote tassen naar de auto om vervolgens om tien uur nog even naar Walt Disney Studio's te gaan. De jongste wilde daar graag nog in een bepaalde attractie, maar helaas ook deze heeft last van een technisch defect. We pakken nog wat andere attracties, waaronder zijn favoriet Slinky en mogen samen met Buzz Lightyear op de foto.

Daarna gaan we weer terug naar het originele park om daar te lunchen en de allerlaatste dingen te doen die de jongens nog graag willen doen. Ook gebruiken we nog onze fastpass voor de Peter Pan attractie, die weer gemaakt is. En bij toeval lopen we nog Iejoor en Tijgetje tegen het lijf, hoe cool, er wordt flink geknuffeld!

Rond half drie hebben we alles wel gehad en nemen we met pijn ons hart definitief afscheid van het magische gevoel. Wat hebben we genoten! Rond half vijf zijn we ingecheckt in ons hotel in Parijs en hebben we een prima parkeergarage gevonden voor de auto. We besluiten dan ook om iets meer te gaan doen, zodat de jongens lekker kunnen relaxen.

Ik zelf loop nog even naar buiten voor wat eten te scoren en zoek gelijk de dichtstbijzijnde metrostation voor morgen op, het is echt om de hoek. Ik geniet van de mooie straten in Parijs. De volgende ochtend na het ontbijt checken we uit en brengen de tassen naar de auto. We pakken de metro naar de Eiffeltoren.

Als we nog twee haltes moeten en we boven de grond komen met de metro doemt daar een prachtig grote Eiffeltoren op, echt super gaaf!

Vanaf het metrostation wandelen we naar de Eiffeltoren, helaas moet we twee keer door een tassencontrole en een detectiepoortje, maar zodra we op de eerste verdieping zijn is echt grandioos! Wat een uitzicht, ondanks de regen en grauwe weer is het nog steeds adembenemend.

Na ons bezoek lopen we nog even over het Camp-de-Mars om wat grappige selfies te maken en te genieten van de totale indrukwekkende toren. Na dit alles lopen we weer terug naar het metrostation om terug te gaan richting de auto.

Eenmaal daar aangekomen bezoeken we nog even de Mac en onze terugreis kan beginnen, die loopt bijzonder vlot en om half 6 zijn we lekker in ons eigen huis.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet zo snel van de wijs laat brengen door mooie reclames op televisie. Maar Disneyland met kinderen is echt fantastisch en je hebt echt het gevoel dat je je in een droomwereld waant. Vooral de parade en de licht/vuurwerkshow zijn betoverend en de kinderen genieten hier met volle teugen van. Het feit dat we ook het Disneyhotel hadden en dus pal aan het park zaten geeft echt een extra luxe gevoel, we beleefde deze dagen echt op een soort van roze wolk.

Om onze belevenissen een extra dimensie te geven maakte ik een vlog, ik hoop dat jullie de tijd nemen om hem te bekijken, veel kijkplezier! Bekijk hem hier ronder in de vlog of klik op de volgende link om naar YouTube te gaan => https://youtu.be/vQBLyyMGnuU

Bedankt voor het lezen, het was voor ons en geweldige ervaringen waar we met veel plezier op terug kijken!