Mei was een maand waarin wij dankzij de zonnepanelen meer stroom opwekten dan wij verbruikten, waardoor wij voor het eerst een klein bedrag terugkregen op onze stroomkosten. Het gasverbruik blijft nog een punt van aandacht. Benieuwd naar de exacte cijfers en kosten? Lees dan mee....
In de maand mei verbruikten wij bruto 275,6 kWh aan stroom. Onze zonnepanelen wekten 462,6 kWh en dat is minder dan in april. Wij hadden een netto-verbruik van -187 kWh. Het gasverbruik blijft nog steeds iets te hoog, namelijk 24 M3. Helemaal in verhouding met mei vorig jaar. Wordt nu wat serieuzer aan gewerkt.
Lees ook; Energieverbruik April 2026
Ons netto stroomverbruik was dus -187 kWh en kregen wij voor het eerste geld toe dit jaar op de electra. Jaja, wel 70 cent. Wij hebben trouwens bericht gehad over hoe alles in zijn werk gaat als de salderingsregeling weg valt. Het blijft heel vervelend, maar er zat ook een kleine meevaller bij. Voor het gasverbruik van 24 m³ betaalden wij € 56,55, waardoor wij in totaal dus een bedrag van € 55,85 (inclusief vastrecht en terugleverkosten) deze maand betaalden.
Dat was het weer wat betreft ons energieverbruik en kosten van mei. Misschien schrijf ik binnenkort nog een apart blogartikel over hoe het er voor ons uit gaat zien wanneer de salderingsregeling verdwijnt en wat dat in de praktijk betekent. Voor nu bedankt voor het lezen tot de volgende!




.jpg)

.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.png)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)

.jpg)




