VIVE LA FRANCE 2018

by - augustus 26, 2018

Ook dit jaar kwamen we weer thuis met veel te veel beeldmateriaal. Ik had me nog zo voorgenomen om het niet te doen en zit ik nu weer avonden achter elkaar al het beeldmateriaal door te spitten. En het ergste is dat ik het allemaal met jullie wil delen ;)

Het was even puzzelen op welke manier ik het ga delen, maar ik ben er uit. Op de vakantie hield ik een soort dagboekje bij met wat we per dag deden en of er bijzonderheden waren. Dat dagboekje deel ik vandaag in dit artikel met wat bijpassende foto's. De camping, het meer en bijzondere uitstapjes zal ik delen in aparte blogs. En natuurlijk komt er een vlog! Vandaag dus onze vakantie van dag tot dag, ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.

Zondag 5 augustus
Na een zeer voorspoedige reis komen we om 16:00 aan op camping Capfun Lac de Ribou aan de rand van de middelgrote stad Cholet. Na een redelijk vlotte incheck krijgen we de indruk dat we een bijzonder plekje krijgen op de camping. En dat blijkt ook wel, we weten niet wat we zien. Deze vakantie met dit uitzicht kan niet meer stuk.

Maandag 6 augustus
Vandaag is het de warmste dag, wel 36 graden net zoals in de rest van Europa. We doen boodschapjes, verkennen de camping en nemen een duik in het prachtige zwembad.

s'Avonds maken we een wandeling langs het aangrenzende meer en komen we er al gauw achter dat we in een prachtig gebied zitten

Dinsdag 7 augustus
Ook vandaag een warme dag in het vooruitzicht dus we besluiten een dagje naar het strand te gaan, dat stond op ons wensenlijstje voor deze vakantie. We rijden naar de stad Les Sables-d'Olonne waar we genieten van een heerlijk stadsstrand.

Woensdag 8 augustus
Mijn verjaardag; we maken er een heerlijk rustig dagje van. 's Ochtends maken we een wandeling langs de andere kant van het meer. We zwemmen op de camping en spelen met vriendjes bij het zwembad en ook op het speelveld. Natuurlijk eten en drinken we gezellig op mijn verjaardag.

Na de gezellige borrel en hapjes doen de jongens nog een poging tot een dansje op de schuimpartij. Nou feestbeesten zijn het niet, want ze waren het zo zat. Ze gingen lekker terug met hun vriendjes naar het veld om lekker te spelen. Op de foto waren ze nog enthousiast.

Donderdag 9 augustus
Vandaag een regenachtige dag, we luieren wat en eten een verlaat verjaardagstaartje. We gaan nog even winkelen en bezoeken een binnenspeeltuin.

Vrijdag 10 augustus
Ik doe mijn eerste poging om hard te lopen, valt altijd zo tegen in het heuvelachtige landschap van Frankrijk. Verder dan drie kilometer kom ik niet. De jongens gaan lekker vissen met hun eigen hengels en verder vermaken we ons een lekker dagje op de camping. Helaas is de jongste niet helemaal fit, slaapt dan ook een paar uurtjes en blijkt flinke koorts te hebben.

Zaterdag 11 augustus
We bezoeken een lokale markt met daarbij een soort 'foodhallen', wat een walhalla. Daarna gaan we nog even zwemmen met de buurtjes, die vandaag hun laatste dag hebben. De jongste slaapt nog even een paar uurtjes en 's avonds spelen de jongens voor de laatste keer met de buurkinderen.

Zondag 12 augustus
Vandaag maken we een wandeling naar de stuwdam die grenst aan het grote meer waar we op uit kijken. Wat een indrukwekkend geweld dat water.

Verder lekker zwemmen en relaxen zoals het hoort tijdens de vakantie. 's Middags nog een paar uurtjes slapen want de jongste is nog steeds niet fit helaas. 's Avonds vangt Martijn een flinke vis in het meer.

Maandag 13 augustus
Na weer een rondje hardlopen, helaas kom ik weer niet verder dan de drie kilometer, gaan we op pad. Vandaag brengen we een bezoekje aan Château de Brézé, dit is een oud kasteel, waar nog een heel oud kasteel onder zit. Echt heel bijzonder en ik zal hier dan ook een aparte blog aan wijden.

Dinsdag 14 augustus
Vandaag besluiten we op het laatste moment om naar Nantes te rijden. Een wens van ons was om Les Machines de l'île te bezoeken. Helaas is er voor het museum zelf een lange wachtrij, maar de rest is prachtig en zeer indrukwekkend. We vermaken ons dan ook uren rond om en met deze prachtige reusachtige olifant. Het was dan ook een geweldige ervaring en ook hier zal ik nog een apart blog over schrijven.

En omdat we nu toch in Nantes zijn, verkennen we de stad door een gedeelte van de 'groene lijn' te volgen. Dit is een geverfde lijn over de grond van tien kilometer door de stad. Hierdoor kun je de mooiste plekjes van Nantes zien.

Woensdag 15 augustus
Vandaag een zeer laat ontbijtje en we luieren lekker na de lange wandeling van gisteren door Nantes. 's Middags gaan Martijn en de jongens kajakken op het meer.

Donderdag 16 augustus
Vandaag weer een heerlijke warme dag en we liggen de hele dag aan het zwembad. We zijn zelfs zo asociaal dat, we net als de rest van de camping, de handdoeken op de stoelen laten liggen. Thuis even gaan lunchen en daarna weer terug gaan.

's Avonds gaan we nog eten bij een restaurant dat de jongste heeft uit gekozen. En spelen de jongens nog wat spelletjes buiten met vrienden.

Vrijdag 17 augustus
De laatste dag. Ik trek voor de laatste keer mijn hardloopschoenen aan en vandaag lukt het dus wel; vijf kilometer! We pakken alvast de meeste spullen in en gaan lunchen bij het restaurant La Bord de Lac met prachtig uitzicht op het meer. We zwemmen voor de laatste keer en bezoeken voor de laatste keer de mini-disco. En 's avonds eten we alle restjes op en evalueren we op een leuke manier de vakantie.

Zaterdag 18 augustus
Door de voorbereidingen van gisteren, hoeven we niet veel te doen, dan alleen nog de bedden af te halen en te dweilen. We rijden rond kwart voor acht weg en na een hele voorspoedige reis zijn we om half vier weer lekker thuis.

Wat hebben we een heerlijke vakantie gehad op Camping Capfun Lac de Ribou in Cholet. Echt een aanrader voor gezinnen met kinderen. Het is een prachtige omgeving waar ook nog eens ontzettend veel te doen is. Ik hoop dat jullie ook een leuke vakantie hebben gehad, laat het me weten in de comments!