Zomer 2021; Scheveningen

by - september 25, 2021

Nadat we drie dagen terug waren van onze heerlijk chill-vakantie in België, pakten we onze spullen weer in en vertrokken we voor drie dagen naar Scheveningen. Iets waar manlief en ik echt naar uitkeken, maar er niet zeker van waren hoe de jongens het zouden vinden. Gelukkig was die twijfel snel weg.

Paar dagen Scheveningen Strand Pier

De planning was om voor ons weekje België een weekend naar de Belgische kust te gaan. Dit hadden we bewust nog niet geboekt omdat we niet wisten wat tante Coroon ging doen. Toen we uiteindelijk gevaccineerd en getest moesten worden besloten we dit aan de wilgen te hangen en alleen naar de Ardennen te rijden en weer terug.

Badhotel Scheveningen

Omdat het toch wel kriebelde en we niet alleen een camping met zwemparadijs als vakantieherinnering wilden hebben, boekten we twee nachtjes in het Badhotel in Scheveningen. Dit hotel ligt aan de Gevers Deynootweg, deze weg loopt parallel aan de boulevard. Dit uitje was ook gelijk te combineren met een bezoekje aan het LEGO Discovery Centre, waar ik al een tijdje naar toe wilde met de jongste.

Na dat de was van België was weggewerkt, pakten we onze koffers weer in reden we eind van de ochtend richting Scheveningen. In de stad Den Haag werden de jongens al helemaal blij en genoten ze van de statige herenhuizen waar we langs reden. Zouden ze dan toch mijn affiniteit met huizen hebben geërfd!?

We konden de auto gemakkelijk parkeren bij het hotel, alvast inchecken en gelijk door wandelen naar het strand. De jongens wisten letterlijk niet wat ze zagen, geweldig hoe enthousiast ze hier op reageerden. Net of ze er nog nooit waren geweest. Waarschijnlijk is het de leeftijd, dat het toendertijd minder indruk maakte.

Scheveningen Strand

Scheveningen Verkennen

Vanaf het punt waar we het strand op kwamen tot aan de pier deden we ongeveer één uur. Bij een normaal tempo is het zeven minuten lopen, maar de jongens waren zo onder de indruk van de zee en zijn golven dat er alleen maar werd gespeeld. Voor manlief en mij was het nu al geslaagd, eigenlijk konden we alweer naar huis ;)

Strak langs de pier liepen we de boulevard op, waar de jongste werd gefascineerd door een treintje; 'Oh mam mogen we daar mee mee'. 'Tuurlijk schat!' en zo geschiedden. Een spontane rondrit over de boulevard, langs de havens en weer terug langs ons hotel om net voor het zwarte pad weer de Boulevard op te rijden. Voor ons alle vier super leuk.

Boulevard Trein Scheveningen

SkyView De Pier

Na de rondrit gingen we even terug naar het hotel, waar we onze spulletjes installeerden, sommige van ons een droge broek aantrokken en weer vertrokken richting de boulevard. Waar we toevallig nog wat bekenden tegenkwamen die hetzelfde idee hadden als ons ;) Daarna vervolgden we onze weg naar de pier voor een ritje in het reuzenrad. Echt een enorm ding met een fantastisch uitzicht over de zee en Scheveningen.

Uitzicht Reuzenrad Scheveningen

We sloten deze dag af met een heerlijke maaltijd bij een gezellige strandtent. Helaas geen mooie zonsondergang met wel een super geslaagde eerste dag!

LEGOLAND Discovery Centre

De volgende ochtend melden de jongste en ik ons al vroeg bij het LEGOLAND Discovery Centre. Manlief en de oudste chillen nog even op de hotelkamer en verkennen de andere kant van Scheveningen. Wij worden verrast door een prachtige miniatuurstad van LEGO waarin Scheveningen en Den Haag zijn nagebouwd.

LEGO Miniatuurstad Den Haag Scheveningen

Verder kun je er heel veel bouwen, is er een leuke 4D-film en is er een geweldige attractie. De tijdvakken tijdens Corona zijn tweeënhalf uur en dat is ook voldoende. Uiteindelijk hebben we het makkelijk volgemaakt, maar mocht je hier ooit 'een dagje' heen willen, hou er dan rekening mee dat een halve dag echt genoeg is. Maar zeker wel een dikke aanrader tot de leeftijd van een jaar of tien.

LEGO DISCOVERY CENTRE SCHEVENINGEN

Ons gezin herenigt zich weer op het strand en de jongens zijn toch echt van plan om een duik in de zee te nemen. Ondanks de bewolking en een temperatuur van zeventien graden. Bikkels zijn het, want ze doen het maar mooi!

Scheveningen Strand Koude Zee

Luxe Gevoel

Na een warme douche en uitgebreide baddersessie in het hotel (het voelt zo luxe dat je gewoon een hotelkamer bij de hand hebt)  kiezen we tegen het einde van de middag voor een hele late lunch/diner bij de geweldige strandtent Oceans. Dit is echt een dikke aanrader, want je kunt er zowel binnen als buiten zitten en is echt van een hoog niveau. Iedereen kiest zijn eigen favoriete gerecht(en) en we smullen van alle het lekkers wat ons wordt aangeboden.

Oceans Strandtent Scheveningen

De volgende ochtend ontbijten we in het hotel met een heerlijk uitgebreid buffetontbijt. Daarna pakken we onze spullen en nemen we nog even afscheid van het strand. Een geslaagd weekend waarvan ik niet had durven dromen dat de jongens het zo geweldig zouden vinden.

Scheveningen Strand

Het afscheid nemen voelde letterlijk als afscheid van iets moois en een nieuwe droom is ontstaan voor ons alle vier. In het voorjaar weer lekker terug en misschien wel in dit hotel. Echt een droom en misschien wel een spaarpotje waard ;)