Paar Dagen Weg!

by - januari 28, 2018

Zoals jullie in het eerste weekoverzicht van dit jaar hebben kunnen lezen, gingen we de eerste week van januari een paar dagen weg. We boekten dit uitje afgelopen oktober in een opwelling. Het was emotioneel even een rottige tijd en met de gedachte 'geniet nu het kan' boekten we deze korte midweek.

Toen het eenmaal zover was had ik best een beetje spijt. Ik had de eerste week van de kerstvakantie gewerkt en wat had ik deze 'vrije' week graag benut voor allerlei klussen in huis. Dus propte ik zoveel mogelijk van deze klussen in één dag, namelijk nieuwjaarsdag.

Op dinsdag vertrekken we rond een uur of 10 richting België met als eindbestemming Sunparks De Kempense Meren in Mol. De jongens laaiend enthousiast, want er staat iedere dag een bezoek aan het zwemparadijs op het programma. Rond 12 uur komen we aan op het park, nuttigen een heerlijke lunch op de Plaza en gaan gelijk naar het zwembad.

Na de eerste zwemuurtjes in de pocket te hebben gaan we rond half 4 richting het huisje om de spullen uit te laden. De oudste en ik lopen vanaf het zwembad de kortste weg naar ons huisje. Tijdens onze wandeling worden we blij verrast door het prachtige groot meer waar dit park aan ligt.

De jongste en Manlief lopen terug naar de algemene parkeerplaats om daar de auto op te halen. Het huisje valt ons niet tegen. Het is een mooi standaard huisje op prima loopafstand van het zwembad en de Plaza.

Na het uitpakken van de auto bakt Martijn lekkere pannenkoeken. We steken gezellig de kaarsjes en de openhaard aan en genieten van de rust en even helemaal niks.

De volgende dag starten we lekker lui en na een heerlijk ontbijtje vervolgen we ons pad langs het prachtige meer richting het zwembad.

De oudste en ik doen mee met een half uurtje aquafitness en daarna vermaken de mannen zich weer prima in dit prachtige zwemparadijs.

Na een late lunch gaan we nog even relaxen in het huisje om eind van de middag weer terug te gaan voor de disco en om lekker te spelen in Kidsworld.

Daarna nemen we bij de winkel op de Plaza een gourmetschotel mee en die avond gourmetten we gezellig met de openhaard er bij aan.

De volgende en tevens laatste dag gaan we lekker ontbijten in het restaurant op de Plaza. De jongens zoeken een mooi plekje uit bij de vissen en we genieten van een heerlijk buffetontbijt.

Daarna door naar het zwembad voor de laatste uurtjes zwemplezier en natuurlijk krijgen de mannen er wederom geen genoeg van.

s'Middag ga ik lekker uitgebreid in bad, de jongens luieren op de bank en Martijn gaat hardlopen en verkent gelijk het grote meer. Hij rent een rondje van negen kilometer om het meer heen.

s'Avond gaan we lekker in het restaurant eten als afsluiter van een paar heerlijke dagen! Morgenochtend rijden we weer richting huis!

Aangezien we aardig wat ervaring hebben met de parken van Sunparks in België denk ik dat dit het beste park van de drie is. De Plaza is beduidend mooier dan bij de andere twee en ook het zwemparadijs ziet er een stuk verzorgder uit. Het feit dat dit park ook nog eens aan een groot meer ligt vinden we echt een pre. Jammer dat dit soort parken zo duur zijn om in de zomer naar toe te gaan. Maar als geld geen rol speelt, is dit park zeker een aanrader.

We hebben ook nog wat bewegende beelden gemaakt deze vakantie. Het is niet echt een vlog geworden, maar meer een aaneenschakeling van beelden met het welbekende liedje eronder. Het filmpje duurt maar 3 minuten, dus misschien heb je even de tijd om hem te bekijken.

Mocht je de video leuk vinden, vergeet dan niet een duimpje omhoog te doen. En ben je nieuwsgierig geworden naar onze andere vlogs, bekijk dan hier ons Youtube-kanaal.