• Home
  • Over mij
  • Creative Webshop
  • Duurzame Webshop
  • Categorie
    • Doelen en Duurzaam
    • FinanciĆ«n
    • De Verbouwing
  • Samenwerken
  • Privacyverklaring

Taxx Life Blog

Een hele gave giveway van Lisanne van de Klift in samen werking met Stoer Metaal, wil je ook mee doen, kijk dan hier!


mei 15, 2014 No Comments

mei 11, 2014 3 Comments
TROTS, TROTS, TROTS ben ik op mijn Project Life Album van 2013. Het album is echt super gaaf, mooi, fantastisch, geweldig geworden. Meer kan ik er niet over zeggen ;)


Van iedere week van 2013 heb ik een overzicht gemaakt van de belevenissen van ons gezin, zie hier, die overzichten heb ik bij de H.EMA aflaten drukken in een album met alle weken achter elkaar en ik kan niet anders zeggen dat het heel gaaf is geworden. Het was een flinke klus, helemaal toen ik nog tot in maart 2014 bezig geweest ben om alles af te ronden, maar het was het achteraf dubbel en dwars waard!

Helaas had ik me voorgenomen, omdat het zoveel werk was, om het niet meer te gaan doen, maar ik heb nu wel een beetje spijt. Met terugwerkende kracht de weken vullen gaat helaas niet meer, maar misschien dat ik iets per maand ga doen, per gelegenheid en bijvoorbeeld per vakantie, maar hoe of wat weet ik  nog niet. Ik ga er nog even over nadenken.

Genieten jullie in ieder geval even van de foto's van mijn prachtige album!









mei 05, 2014 3 Comments
Zoals al eerder te lezen op dit blog, werd de oudste afgelopen maart vijf jaar oud, tijd om van zijn peuterbed over te gaan naar een eenpersoonsbed, of zoals hij het zelf noemt: "Grote Mensen Bed". Dus we gingen op zoek naar een bed.

Eerst viel ik voor het model KURA van de I.kea, die dacht ik wel via marktplaats te scoren en ik vond tal van inspiratie op Pinterest, ik zag het al helemaal zitten om van dit bed een super hip bed te maken. Maar na mijn schildersdrama met het bankje, koos ik toch voor een iets veiligere optie en vonden we dit bed op marktplaats en ook nog redelijk in de buurt.


Vol frisse moed begon ik weer aan deze schildersklus, 2 keer gronden en 1 keer aflakken. Helaas bleef het niet bij die ene keer aflakken en was toch ook dit weer een tegenvaller. Zal ik het dan echt verleerd zijn? A fijn, het eindresultaat mag er best zijn op wat kleine minpuntjes na waar ik me dan ontzettend aan kan storen als ik s'avonds met mijn lieve schat een boekje lees.


En het allerbelangrijkste: De oudste, de jongste en de achterbuurjongen waren superblij met het verjaardagskado, dus wat wil je als moeder nog meer! En ook ik ben nog steeds tevreden met de keuze voor dit bed!



april 28, 2014 2 Comments
Het werd letterlijk een jarenplan, mijn o zo gewenste bankje voor ons "nieuwe" huis, zodat ik lekker naar mijn spelende kindjes kan kijken op ons idyllische hofje aan de voorkant van ons huis. Vroeger draaide ik mijn hand er niet voor om, ik schilderde alles wat los vast en zat en verkocht het weer door via Marktplaats.  

Oude meubels op knappen

Helaas zit dat er tegenwoordig niet meer in. Om dat nu te verwijten aan het feit dat ik kinderen heb is misschien een beetje overdreven, maar laat ik het er maar ophouden dat ik minder tijd, minder energie en minder zin heb ;)

Lees ook;

Toen we hier kwamen wonen in januari 2012 was ik naarstig op zoek naar een bankje voor aan de voorkant van ons huis. Een belangrijke factor waarom we dit huis kochten was om dat het gelegen was aan een autoloos hofje, dus ik zag me zelf al heerlijk op een bankje zitten, kijkend naar de oudste die met de kleine baby (die op dat moment nog in mijn buik zat) zit te spelen op een kleedje in de zon. 

Maar wat was een simpel houten bankje nog lastig te vinden zeg, het was of te duur of te krakkemikkig. Dus zo vlak voor de zomer 2012 bood een vriendin een helpende hand en kreeg ik van haar een super bankje die alleen even een likje verf nodig had. Helemaal blij was ik en ik vroeg Martijn het bankje uit elkaar te schroeven zo dat ik het kon gaan schuren en zag ik al helemaal voor me hoe dit bankje straks in dezelfde kleur als de kozijnen bij het huis zou staan.

Oud bankje opknappen

A fijn wat er daarna gebeurd is, ik heb echt geen flauw idee, ik weet dat ik hem op een gegeven moment met de schuurmachine onder handen heb genomen en ik me dood ergerde aan alle latjes, wat een monnikenwerk zeg. Op de een of andere manier is ie toen in de schuur blijven staan en eindelijk 2 jaar later, begin dit jaar vond ik de energie om het bankje naar zolder te verhuizen en te beginnen met de grondverf. Gelukkig ging het toen wel redelijk snel, alleen ook hier liep ik weer tegen die vervelende latjes aan en had ik flink wat moeite om hem netjes in de verf te krijgen. Dus toch maar vrede genomen met wat mindere ogende kwaliteit, maar uiteindelijk was ie dan toch af!



Wat was ik opgelucht en blij dat ie eindelijk naar buiten kon, nog even een leuk plantje erbij en de gezelligheid is compleet. En zeg eerlijk vanaf een afstandje is ie best leuk geworden ;)

Oude meubels op knappen


En als je je nou nog afvraagt wat er terecht is gekomen van mijn idyllische plaatje: Nou ja, de jongste loopt inmiddels, mijn schattige narcissen waren de eerste dag al omgegooid en gemold door een stelletje vandalen en spelen de kinderen veel liever op het plein aan de achterkant van het huis met heel veel andere kinderen. Helaas komen hier wel auto's om te parkeren, maar goed soms moet je je dromen bij stellen en vooral genieten van de kleine dingen. En dat doen we zeker!
april 12, 2014 2 Comments
Jaja, de laatste!! Ik heb het gered, wel een beetje buiten het schema, maar goed mijn iedere keer opgeschoven deadline was uiteindelijk 1 april geworden en dat heb ik gered! Dus bij deze presenteer ik met trots de laatste Project Life-pagina van 2013.

Klik op de afbeelding voor een vergroting!
Hier kun je ze allemaal bekijken. Nu nog even uitzoeken hoe en waar ik het ga laten afdrukken. En voor 2014 ga ik het toch niet doen, misschien iets per maand, maar dat ga ik nog even bekijken!

maart 26, 2014 2 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting

maart 22, 2014 1 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

maart 19, 2014 No Comments
Druk, druk, druk en zoveel dingen in mijn hoofd die ik wil....maar helaas ƩƩn ding (lees paar dingen) te gelijk, meer lukt echt niet.

Op dit moment ben ik druk bezig met de voorbereidingen van de verjaardagen van de kleine boeven. De oudste voor het eerst een kinderfeestje, verjaardag voor familie en vrienden (wel voor beide op ƩƩn dag gelukkig), traktatie voor de jongste op het kinderdagverblijf, traktatie voor de oudste op school, bedankjes kinderfeestjes en bedankjes voor de verjaardagen en zo kan ik nog wel even doorgaan. De Action is een veel bezochte winkel de afgelopen week ;)

Maar omdat ik dan ook weer dingen zoek, zoals nietmachines, knutselspullen etc en ook bijvoorbeeld nog even alle gegevens voor de belasting bij elkaar moest zoeken, loop ik dan weer tegen dingen aan, waarvan mijn handen gaan jeuken en eigenlijk gelijk aan wil pakken. Maar daar dus echt geen tijd voor heb. Dingen bijvoorbeeld die ik de afgelopen 2 verhuizingen in mijn handen heb gehad en nu dus weer ongebruikt tegen kom, weg er mee denk ik dan.

Na het hele verjaardag gebeuren gaat het roer radicaal om, hoe weet ik nog niet, maar dit huis moet echt leeg, leeg en nog eens leeg. Eigenlijk kan ik dus niet wachten, maar nog even doorbijten en dan kan ik aan de slag.  En gelukkig staat er ook nog een super leuke en gezellig rommelmarkt op het programma waar ik ga staan, dus dat gaat helemaal goed komen.

Dus ja druk met alle voorbereidingen en tussendoor genieten van de kleine dingen:


maart 09, 2014 4 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

maart 04, 2014 1 Comments
Afgelopen zaterdagochtend was het zover, ons weekend! We vertrokken rond 9 uur en rond 11 uur waren we al in het hotel, het verliep erg snel allemaal. We hadden ook nog het geluk dat onze kamer al klaar was, dus de auto in de "private parking" en even onze kamer inspecteren. Echt helemaal top!

Om half 1 liepen we de stad in en genoten we van een heerlijke lunch, daarna kon het shoppen beginnen en tussendoor bezoeken we wat oude gebouwen en prachtige kerken. En genieten we nog even van een heerlijke Brusselse wafel (in Brugge)! We hadden gepland om s'avonds een hotelbed vol met tassen te hebben, maar dat viel tegen. Aanbod genoeg hoor, dus zeker een aanrader, maar op de een of andere manier konden we beide niet slagen, Martijn vond een leuke trui en ik een jasje.

Met onze tas(!) lopen we terug naar het hotel en chillen we wat om vervolgens om half 7 weer de stad in te lopen om een hapje te eten. Daarna nog even een drankje in de lobby (met WIFI!!) om vervolgens na een heerlijk bad voldaan te gaan slapen. s'Ochtends genieten we nog van een lekker ontbijt en rijden we richting Nederland.

In Breda shoppen we snel nog even mijn geplande lijst bij de Ikea bij elkaar. En komen we er achter dat we op 20 km afstand van Rosada zitten, dus besluiten we daar nog even heen te rijden. Helaas was dit wel een klein tegenvallertje. Martijn vond 2 paar schoenen, maar verder viel het tegen. Dit is dus geen aanrader.

Maar voor iedereen die twijfelt over Brugge, gewoon gaan!! We hebben echt een topweekend gehad en het is echt een hele leuke stad! Het hotel is ook echt een aanrader qua kwaliteit/prijs en ligging.

Klik op de afbeelding voor een vergroting!
februari 24, 2014 4 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

februari 20, 2014 No Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting.
februari 18, 2014 No Comments
Oh wat ben ik verwend door mijn drie allerliefsten! De meeste van jullie zullen het al wel hebben meegekregen op de social media's.

Ik kreeg een prachtige mok, waar ik heel blij mee ben. Een week geleden viel namelijk mijn mama-beker kapot op de keukenvloer. Deze had ik gekregen van mijn moeder toen de oudste geboren was. Deze die ik nu gekregen heb, vind ik echt super mooi en zal weer veel gebruikt gaan worden.

Verder twee prachtige zelfgemaakte harten door de jongens op school en het kinderdagverblijf. Wat ben ik toch een blije en trotse mama!

februari 14, 2014 1 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

februari 11, 2014 No Comments
Newer Posts
Older Posts

Welkom


Ik ben Miranda en woon samen met mijn gezin aan de rand van de Betuwe. Op dit blog vertel ik over ons klushuis, financiƫn, duurzaamheid en mijn persoonlijke en online doelen. Veel leesplezier!

Wil je niks missen, abonneer je dan op mijn nieuwsbrief en je ontvangt een overzicht met de leukste artikelen. Klik hier om te abonneren.

Zoeken in deze blog

Totaal aantal pageviews

Follow Us

Webshop

Neem ook eens een kijkje in mijn webshop voor originele vintage slingers en woonaccessoires.
Bol AlgemeenBol Algemeen

Online Geld Verdienen

Aanbiedingen bij EuroClix



Populaire Posts

  • De keuken (het eindresultaat) #huisupdate15
    Vandaag deel ik het eindresultaat van de keuken, de laatste grote klus in het huis. We gingen letterlijk van 0 naar 100, van wonen in een bo...
  • Doelen en Duurzaam Juni 2023
    Juni was een bijzonder fijne maand vooral op het sociale vlak, ook pakte ik eindelijk het sporten weer op en financieel kwam er een hoop bin...
  • Doelen en Duurzaam Juli 2023
    Tijd voor een nieuwe Doelen en Duurzaam; juli was sociaal gezien nog een drukke maand, zat ik eindelijk lekker in mijn sportroutine en blijf...

Labels

Bloggen Consuminderen Creatief Digiscrappen Doelen en Duurzaam Duurzaam Ecologisch Leven Financiƫn Gebrabbel Gezond Gezondhei Gezondheid Hardlopen Huis Instagram Interieur Karpervissen Klussen Mindfulness Minimalisme Project Life Samenwerking Shoppen Social Media Sporten Taxx Lifestyle Traktatie Tuinieren Vakantie Vloggen Weekoverzicht WorldWideWeb

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Blog Archive

  • ▼  2026 (38)
    • ▼  juni (7)
      • Energieverbruik Mei 2026
      • Onze Moestuin; Verspenen deel 2 en het begint te g...
      • Extra Bijverdiensten Mei 2026
      • Sparen, Beleggen & Boodschappen Mei 2026
      • Online Activiteiten & Statistieken Mei 2026
      • Onze Moestuin; Nieuwe plaag en Composthoop
      • Persoonlijke Balans Mei 2026
    • ►  mei (8)
    • ►  april (6)
    • ►  maart (6)
    • ►  februari (4)
    • ►  januari (7)
  • ►  2025 (60)
    • ►  december (5)
    • ►  november (4)
    • ►  oktober (5)
    • ►  september (5)
    • ►  augustus (5)
    • ►  juli (7)
    • ►  juni (6)
    • ►  mei (5)
    • ►  april (4)
    • ►  maart (4)
    • ►  februari (5)
    • ►  januari (5)
  • ►  2024 (56)
    • ►  december (5)
    • ►  november (5)
    • ►  oktober (4)
    • ►  september (5)
    • ►  augustus (6)
    • ►  juli (5)
    • ►  juni (4)
    • ►  mei (4)
    • ►  april (3)
    • ►  maart (5)
    • ►  februari (5)
    • ►  januari (5)
  • ►  2023 (38)
    • ►  december (4)
    • ►  november (3)
    • ►  oktober (2)
    • ►  september (4)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (3)
    • ►  juni (3)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (4)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (3)
    • ►  januari (4)
  • ►  2022 (36)
    • ►  december (3)
    • ►  november (1)
    • ►  oktober (3)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (4)
    • ►  juni (1)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (4)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (4)
    • ►  januari (5)
  • ►  2021 (67)
    • ►  december (3)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (3)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (7)
    • ►  juni (9)
    • ►  mei (8)
    • ►  april (8)
    • ►  maart (8)
    • ►  februari (7)
    • ►  januari (7)
  • ►  2020 (96)
    • ►  december (9)
    • ►  november (10)
    • ►  oktober (7)
    • ►  september (9)
    • ►  augustus (1)
    • ►  juli (9)
    • ►  juni (8)
    • ►  mei (9)
    • ►  april (8)
    • ►  maart (8)
    • ►  februari (10)
    • ►  januari (8)
  • ►  2019 (96)
    • ►  december (10)
    • ►  november (9)
    • ►  oktober (9)
    • ►  september (8)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (8)
    • ►  juni (8)
    • ►  mei (8)
    • ►  april (7)
    • ►  maart (9)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (10)
  • ►  2018 (99)
    • ►  december (9)
    • ►  november (7)
    • ►  oktober (9)
    • ►  september (9)
    • ►  augustus (5)
    • ►  juli (8)
    • ►  juni (8)
    • ►  mei (9)
    • ►  april (9)
    • ►  maart (7)
    • ►  februari (9)
    • ►  januari (10)
  • ►  2017 (98)
    • ►  december (10)
    • ►  november (9)
    • ►  oktober (9)
    • ►  september (8)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (5)
    • ►  juni (8)
    • ►  mei (10)
    • ►  april (9)
    • ►  maart (9)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (9)
  • ►  2016 (36)
    • ►  december (9)
    • ►  november (9)
    • ►  oktober (7)
    • ►  september (2)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (1)
    • ►  april (2)
  • ►  2015 (23)
    • ►  december (1)
    • ►  november (1)
    • ►  september (2)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juni (2)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (5)
    • ►  maart (1)
    • ►  januari (6)
  • ►  2014 (54)
    • ►  december (4)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (2)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (3)
    • ►  juli (6)
    • ►  juni (5)
    • ►  mei (4)
    • ►  april (2)
    • ►  maart (5)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (10)
  • ►  2013 (64)
    • ►  december (6)
    • ►  november (4)
    • ►  oktober (4)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (8)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (4)
    • ►  mei (6)
    • ►  april (8)
    • ►  maart (8)
    • ►  februari (5)
    • ►  januari (6)
  • ►  2012 (38)
    • ►  december (6)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (4)
    • ►  september (2)
    • ►  augustus (3)
    • ►  juli (1)
    • ►  juni (2)
    • ►  mei (6)
    • ►  april (7)
    • ►  maart (1)
    • ►  februari (2)
    • ►  januari (2)
  • ►  2011 (38)
    • ►  december (3)
    • ►  november (6)
    • ►  oktober (4)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (2)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (3)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (4)
  • ►  2010 (61)
    • ►  december (6)
    • ►  november (6)
    • ►  oktober (9)
    • ►  september (4)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (4)
    • ►  juni (4)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (1)
    • ►  maart (11)
    • ►  februari (6)
    • ►  januari (3)
  • ►  2009 (25)
    • ►  december (3)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (1)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (7)
    • ►  mei (2)
    • ►  april (1)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (3)
    • ►  januari (1)
  • ►  2008 (7)
    • ►  november (1)
    • ►  juli (1)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (2)
  • ►  2006 (27)
    • ►  augustus (1)
    • ►  mei (12)
    • ►  april (6)
    • ►  maart (6)
    • ►  februari (2)
  • ►  2005 (34)
    • ►  december (2)
    • ►  november (1)
    • ►  oktober (2)
    • ►  september (5)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (3)
    • ►  juni (3)
    • ►  mei (2)
    • ►  april (5)
    • ►  maart (7)

Blogger Templates Created with by ThemeXpose