• Home
  • Over mij
  • Creative Webshop
  • Duurzame Webshop
  • Categorie
    • Doelen en Duurzaam
    • FinanciĆ«n
    • De Verbouwing
  • Samenwerken
  • Privacyverklaring

Taxx Life Blog

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

februari 09, 2014 1 Comments
Een klein jaar geleden deelde ik deze foto met de rest van de wereld via Facebook, Instagram en Project Life. Ik had de hele stad afgestruind en bij de turk en de natuurwinkel vond ik mijn buit.

Ik kreeg daar veel reactie's op, positief, maar ook mensen die me voor gek verklaarde en vroegen wat ik met dat vogelzaad moest? Ik moet eerlijk toegeven dat de Quinoa (rechtsonder) nog steeds dicht zit, maar de rest wordt dagelijks genuttigd en het bevalt me nog steeds uitstekend. Helaas is mijn hangbuik nog steeds niet weg, waarschijnlijk gaat dit ook nooit meer gebeuren, maar verder gaat het prima.

Al gauw vond ik een goedkopere natuurwinkel die hier wekelijks op de markt stond en ook de turk biedt ontzettend veel in deze productgroep. Ik wisselde mijn dieet af met items als goji-bessen en dadels en sinds 2 weken maak ik zelf fenegriek-thee. Ik had de fenegriek-zaden door de smoothie gedaan, maar dat is dus absoluut GEEN aanrader :)

Afgelopen week bladerde ik de folders door en tot mijn grote verbazing kwam ik zowel bij het Kruidvat als bij de Etos (ook nog allebei dezelfde week, dat kan geen toeval zijn) de volgende producten tegen.

    

Als ik eerlijk ben weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden, ik ben nogal geneigd als de grote massa iets gaat doen, ik al snel afhaak. Maar goed, dat slaat in dit geval natuurlijk nergens op omdat het om je gezondheid gaat. En waarschijnlijk ga ik de cacaopoeder van de Etos zeker even proberen. En ook zeker even alle prijzen vergelijken.

Nog meer mensen aan de superfoods en wat vinden jullie van de Kruidvat en Etos-actie? Of misschien heeft er iemand al ervaring?
februari 04, 2014 2 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

februari 02, 2014 No Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

januari 31, 2014 1 Comments
We zitten in een positieve flow deze maand (jaar, 2014 is immers net begonnen), met de kinderen gaat het super goed, onze eerste aflossing in de hypotheek is aangevraagd, is er een heel klein lichtpuntje aan de horizon wat betreft mijn werk Ʃn zo won ik deze maand ook nog eens een hele leuke prijs!

Bij Mieke Lu deed ik mee aan een leuke winactie van Sans-Online, nu doe ik niet dagelijks mee met winactie's op blogs, maar wel zo af en toe en dit was dus de eerste keer dat ik iets heb gewonnen en ik ben er erg blij mee.

Even lekker shoppen op de site van Sans-Online, wat overigens wel een aanrader is, want het is erg overzichtelijk en je kunt zowel zoeken op merk als op type kledingstuk. Ik bestelde een leuke top van Vila en een stoere armband van Liebeskind. Ik bestelde rond 18:00 in de avond en had de spullen alsnog de volgende dag in huis, echt een snelle levering dus.

Hierbij mijn buit:

Wil jij misschien ook nog kans maken op € 50,00 shop te goed bij Sans-Online, kijk dan even op de site van Brouwertje.com.
januari 28, 2014 6 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

januari 27, 2014 No Comments
We zitten er al zeker een half jaar over te dubben, een nachtje weg, naar een leuke stad, met zijn tweetjes, lekker eten, shoppen en slapen. Maar ja, is het wel nodig? Weg van de kinderen? Niet een beetje overdreven? Zoals bekend, ik ben een grote twijfelaar.

In 2014 maar eens de knoop doorgehakt en serieus gaan kijken, eerst via vakantieveiling, maar dat ging hem niet worden, toen kwam ik een leuke aanbieding tegen, maar die gold weer niet op zaterdag. Uiteindelijk vond ik een leuk hotel op loopafstand van het centrum in Brugge. Voor dezelfde prijs als de aanbieding die ik had gezien, inclusief ontbijt.

Het zal wel gek zijn om na 5 jaar weer eens met zijn tweetjes er op uit te gaan, maar ook erg leuk, en we kijken er echt naar uit. Nog een paar weekjes en dan gaan we lekker genieten van onderstaande plaatjes.

Mocht iemand nog tips hebben, wat we daar zeker moeten ondernemen, we horen ze graag!






januari 25, 2014 4 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

januari 22, 2014 1 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

januari 20, 2014 No Comments
Soms heb je in eens van die momenten dat je beseft hoe goed je het eigenlijk hebt. Zoals vorige week, toen ik even met de jongens een blokje om ging.

Niet alleen dit (nieuwe) huis is heerlijk en comfortabel, ook de omgeving is fantastisch, helemaal voor de kinderen. Aan de voorkant hebben we een mooi grasveld en GEEN auto's en achter hebben we een groot (parkeer)plein waar veel wordt gespeeld met de buurtkinderen.

En als we linksaf onze straat uit lopen, lopen we zo tegen een redelijk grote speeltuin aan, waar je aan twee kanten in kunt. Neem je de ene kant, dan kom je 3 schattige pony's tegen en neem je de andere kant dan kom je langs een kudde schapen. En als je dan nog 100 meter verder loopt, loop je zo tegen de basisschool aan, waar we ook nog regelmatig de eendjes voeren. Al die dieren is een groot feest voor de jongste op dit moment. En dan ook alles nog omringt door prachtig groen en water en dat op 5 minuten loopafstand van het centrum.





Dit huis is een van de beste keuzes van de afgelopen jaren en dat voelt goed! Binnenkort deel 2 en dan gaan we rechtsaf de straat uit ;).

januari 14, 2014 5 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

januari 12, 2014 2 Comments
Klik op de afbeelding voor een vergroting!

januari 05, 2014 1 Comments
Een nieuw jaar met nieuwe kansen! Nou daar gaan we zeker voor en we hopen dat die er komen.

Afgelopen anderhalf jaar helaas het nodige op ons bordje gehad en daar zullen we de komende maanden nog wel last van gaan hebben. Dus mijn voornemen voor het komende jaar is genieten van wat we hebben en alles een beetje op orde krijgen, zowel mijn hoofd als ons huis. Dus lekker door gaan met de internet verkoop, boven op onze financiƫn zitten (dit begint echt "nerd"-achtige vormen aan te nemen) en de vele plannen die in mijn hoofd zitten vorm geven en kijken of het haalbaar is.

Verder heb ik na heel veel wikken en wegen besloten om in 2014 geen Project Life meer te doen. Ik vind het echt super leuk en ik moet zeggen dat het me echt is meegevallen. Maar de "verplichting" die je voelt om per week toch een paar leuke foto's te scoren wil ik niet meer, gewoon lekker genieten van het moment. Denk zeker wel dat ik het nog een keer ga doen, maar niet aankomend jaar dus even niet.

Wel zit ik weer aan te denken om iets met interieur te gaan doen, in de vorm van een blog, maar hoe of wat weet ik nog niet. Ik denk dat ik deze echt ga afschrijven en helemaal op nieuw ga beginnen, met een nieuwe (misschien andere) stijl. Al twijfel ik daar wel over, maar de naam "Nostalchique" past niet echt meer bij de stijl en de lifestyle die ik nu lief heb. Dus wordt vervolgd..........

Verder hebben we gisteren onze eerste aanvraag gedaan voor een aflossing in onze hypotheek, dus dat is al een positief begin en we hopen dat er nog velen zullen volgen!



Ik wens iedereen het allerbeste voor 2014!
januari 02, 2014 2 Comments
Al eerder schreef ik over ons energieverbruik, ons nieuwe vrekkenbestaan was begonnen ;)

Vrekkenbestaan!? Gisteren op TLC weer de afleveringen van "Extreme Cheapskates" gekeken, en ik kan u zeggen, heerlijk om te kijken, maar hierbij krijg je echt last van plaatsvervangende schaamte. Met 4 gezinsleden hetzelfde badwater gebruiken, vriezer in de tuin begraven zodat je binnen geen koelkast nodig hebt, je vuile vaat mee naar je werk nemen en het daar in de vaatwasser stoppen, s'avonds om 9 uur gewoon de stroom eraf gooien zodat je kinderen niet met de TV, laptop en radio aan in slaap vallen en zo kan ik nog wel even doorgaan tot in de extreemste details maar laat ik dat maar niet doen.

Lees ook: Energieverbruik part 1

Aangezien ik mijn eerste half jaar "wekelijks bijhouden van onze meterstanden" heb voltooid en daar toch al een blogje aan wilde besteden, dacht ik, na het zien van de afleveringen van gisteren, dat ik ook wel schaamteloos onze vrekkenmaatregelen kan delen met jullie. Aangezien deze in de ogen van onze "Extreme Cheapskates" toch nog luxe is :p

Eerst even een overzichtje van het verbruik van de afgelopen half jaar:
 

Bij de opmerkingen kun je al het een en ander lezen  waardoor de veranderingen zijn ontstaan, straks bij de grafiek zal ik daar wat meer op in gaan. De maatregelen die we hebben genomen sinds +/- week 33 zijn:
  • Tijdens het douchen de 5-minuten zandloper gebruiken, deze ontvingen we toen we dit huis kregen, samen met nog wat energiebesparende dingen, sinds week 33 gebruiken Martijn en ik hem dus. Ik moet zeggen dat dit gelijk ook de best zichtbare maatregel is. Zaten we voorheen altijd boven de 2 M3 aan watervebruik, dat is sinds het gebruik van de zandloper wel anders en zitten we gemiddeld zo rond de 1,5 M3 per week.  Tuurlijk douchen we wel eens een keertje langer, maar op zich is het prima te doen en je wordt er toch wat alerter op.
  • Op de TV, DVD-speler en de WII een stekkerblok met aan- en uitknop gezet. Deze gaat dus iedere avond helemaal uit en staan deze apparaten niet meer op stand-by.
  • Niet meer de hele nacht mijn telefoon in de oplader. Alleen een uurtje s'ochtends tijdens het ochtendritueel met de kinderen en mocht ie onverwacht leeg zijn dan hang ik op mijn werk aan de laptop.
  • De buitenlamp ingesteld dat deze niet de hele dag aanspringt bij de minste of geringste beweging (fijn met 2 katten), maar pas aanspringt als het buiten schemerig is. (Eigenlijk hadden we dit gelijk moeten doen bij het ophangen, maar goed beter laat dan nooit.)

Hierbij een grafiek om het verbruik wat beter weer te geven; 

Je kunt aan de lijnen goed zien dat:
  1. Je kan dus goed zien aan de lijnen dat we week 29 en 30 op vakantie waren. 
  2. Ook kun je goed zien dat we sinds week 43 de verwarming echt definitief aan hebben.
  3. De laatste 2 weken van het jaar het stroomverbruik flink omhoog is gegaan, wat te herleiden is naar de kerstboom en nog 2 kerstsfeerlichten en ook de vriezer die we weer aan hebben gezet op zolder (dit wel in verband met het feit dat we af en toe gratis brood kunnen krijgen, dus zo besparen we weer ergens anders op) . Hopelijk als de kerstboom er straks uit is dat het verbruik van de vriezer meevalt. 
  4. De uitschieter van de nachtstroom in de laatste week is te herleiden naar het feit dat we 2 dagen kerst hebben gehad die dus onder het daltarief vallen, je ziet dan ook de dagstroom die week flink dalen omdat er 2 dagen tussen uit vallen.
Nu hoop ik nog wat vergelijkingen te kunnen maken tussen het eerste half jaar en het tweede half jaar en ook dit jaar en afgelopen jaar te kunnen vergelijken. Maar ik heb zoveel data in zoveel verschillende programma's, dus ik moet even kijken hoe ik dat boven water ga toveren.

TIPS!? Deze zijn altijd welkom en voor de extreme vrekkenvrienden zaterdag om 21:00 "Extreme Cheapskates" op TLC. :)
december 29, 2013 1 Comments

december 25, 2013 1 Comments
Newer Posts
Older Posts

Welkom


Ik ben Miranda en woon samen met mijn gezin aan de rand van de Betuwe. Op dit blog vertel ik over ons klushuis, financiƫn, duurzaamheid en mijn persoonlijke en online doelen. Veel leesplezier!

Wil je niks missen, abonneer je dan op mijn nieuwsbrief en je ontvangt een overzicht met de leukste artikelen. Klik hier om te abonneren.

Zoeken in deze blog

Totaal aantal pageviews

Follow Us

Webshop

Neem ook eens een kijkje in mijn webshop voor originele vintage slingers en woonaccessoires.
Bol AlgemeenBol Algemeen

Online Geld Verdienen

Aanbiedingen bij EuroClix



Populaire Posts

  • De keuken (het eindresultaat) #huisupdate15
    Vandaag deel ik het eindresultaat van de keuken, de laatste grote klus in het huis. We gingen letterlijk van 0 naar 100, van wonen in een bo...
  • Doelen en Duurzaam Juni 2023
    Juni was een bijzonder fijne maand vooral op het sociale vlak, ook pakte ik eindelijk het sporten weer op en financieel kwam er een hoop bin...
  • Doelen en Duurzaam Juli 2023
    Tijd voor een nieuwe Doelen en Duurzaam; juli was sociaal gezien nog een drukke maand, zat ik eindelijk lekker in mijn sportroutine en blijf...

Labels

Bloggen Consuminderen Creatief Digiscrappen Doelen en Duurzaam Duurzaam Ecologisch Leven Financiƫn Gebrabbel Gezond Gezondhei Gezondheid Hardlopen Huis Instagram Interieur Karpervissen Klussen Mindfulness Minimalisme Project Life Samenwerking Shoppen Social Media Sporten Taxx Lifestyle Traktatie Tuinieren Vakantie Vloggen Weekoverzicht WorldWideWeb

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Blog Archive

  • ▼  2026 (38)
    • ▼  juni (7)
      • Energieverbruik Mei 2026
      • Onze Moestuin; Verspenen deel 2 en het begint te g...
      • Extra Bijverdiensten Mei 2026
      • Sparen, Beleggen & Boodschappen Mei 2026
      • Online Activiteiten & Statistieken Mei 2026
      • Onze Moestuin; Nieuwe plaag en Composthoop
      • Persoonlijke Balans Mei 2026
    • ►  mei (8)
    • ►  april (6)
    • ►  maart (6)
    • ►  februari (4)
    • ►  januari (7)
  • ►  2025 (60)
    • ►  december (5)
    • ►  november (4)
    • ►  oktober (5)
    • ►  september (5)
    • ►  augustus (5)
    • ►  juli (7)
    • ►  juni (6)
    • ►  mei (5)
    • ►  april (4)
    • ►  maart (4)
    • ►  februari (5)
    • ►  januari (5)
  • ►  2024 (56)
    • ►  december (5)
    • ►  november (5)
    • ►  oktober (4)
    • ►  september (5)
    • ►  augustus (6)
    • ►  juli (5)
    • ►  juni (4)
    • ►  mei (4)
    • ►  april (3)
    • ►  maart (5)
    • ►  februari (5)
    • ►  januari (5)
  • ►  2023 (38)
    • ►  december (4)
    • ►  november (3)
    • ►  oktober (2)
    • ►  september (4)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (3)
    • ►  juni (3)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (4)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (3)
    • ►  januari (4)
  • ►  2022 (36)
    • ►  december (3)
    • ►  november (1)
    • ►  oktober (3)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (4)
    • ►  juni (1)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (4)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (4)
    • ►  januari (5)
  • ►  2021 (67)
    • ►  december (3)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (3)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (7)
    • ►  juni (9)
    • ►  mei (8)
    • ►  april (8)
    • ►  maart (8)
    • ►  februari (7)
    • ►  januari (7)
  • ►  2020 (96)
    • ►  december (9)
    • ►  november (10)
    • ►  oktober (7)
    • ►  september (9)
    • ►  augustus (1)
    • ►  juli (9)
    • ►  juni (8)
    • ►  mei (9)
    • ►  april (8)
    • ►  maart (8)
    • ►  februari (10)
    • ►  januari (8)
  • ►  2019 (96)
    • ►  december (10)
    • ►  november (9)
    • ►  oktober (9)
    • ►  september (8)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (8)
    • ►  juni (8)
    • ►  mei (8)
    • ►  april (7)
    • ►  maart (9)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (10)
  • ►  2018 (99)
    • ►  december (9)
    • ►  november (7)
    • ►  oktober (9)
    • ►  september (9)
    • ►  augustus (5)
    • ►  juli (8)
    • ►  juni (8)
    • ►  mei (9)
    • ►  april (9)
    • ►  maart (7)
    • ►  februari (9)
    • ►  januari (10)
  • ►  2017 (98)
    • ►  december (10)
    • ►  november (9)
    • ►  oktober (9)
    • ►  september (8)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (5)
    • ►  juni (8)
    • ►  mei (10)
    • ►  april (9)
    • ►  maart (9)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (9)
  • ►  2016 (36)
    • ►  december (9)
    • ►  november (9)
    • ►  oktober (7)
    • ►  september (2)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (1)
    • ►  april (2)
  • ►  2015 (23)
    • ►  december (1)
    • ►  november (1)
    • ►  september (2)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juni (2)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (5)
    • ►  maart (1)
    • ►  januari (6)
  • ►  2014 (54)
    • ►  december (4)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (2)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (3)
    • ►  juli (6)
    • ►  juni (5)
    • ►  mei (4)
    • ►  april (2)
    • ►  maart (5)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (10)
  • ►  2013 (64)
    • ►  december (6)
    • ►  november (4)
    • ►  oktober (4)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (8)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (4)
    • ►  mei (6)
    • ►  april (8)
    • ►  maart (8)
    • ►  februari (5)
    • ►  januari (6)
  • ►  2012 (38)
    • ►  december (6)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (4)
    • ►  september (2)
    • ►  augustus (3)
    • ►  juli (1)
    • ►  juni (2)
    • ►  mei (6)
    • ►  april (7)
    • ►  maart (1)
    • ►  februari (2)
    • ►  januari (2)
  • ►  2011 (38)
    • ►  december (3)
    • ►  november (6)
    • ►  oktober (4)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (2)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (3)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (4)
  • ►  2010 (61)
    • ►  december (6)
    • ►  november (6)
    • ►  oktober (9)
    • ►  september (4)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (4)
    • ►  juni (4)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (1)
    • ►  maart (11)
    • ►  februari (6)
    • ►  januari (3)
  • ►  2009 (25)
    • ►  december (3)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (1)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (7)
    • ►  mei (2)
    • ►  april (1)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (3)
    • ►  januari (1)
  • ►  2008 (7)
    • ►  november (1)
    • ►  juli (1)
    • ►  mei (3)
    • ►  april (2)
  • ►  2006 (27)
    • ►  augustus (1)
    • ►  mei (12)
    • ►  april (6)
    • ►  maart (6)
    • ►  februari (2)
  • ►  2005 (34)
    • ►  december (2)
    • ►  november (1)
    • ►  oktober (2)
    • ►  september (5)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (3)
    • ►  juni (3)
    • ►  mei (2)
    • ►  april (5)
    • ►  maart (7)

Blogger Templates Created with by ThemeXpose