Zomervakantie 2019 Deel 2

by - september 15, 2019

Onze tweede kampeerweek beviel eigenlijk net zo goed als de eerste, al moesten we wel even wennen aan de grote commerciële camping. Al was dit de camping waar we de hoogste verwachtingen van hadden, de eerste dag moesten we stilletjes huilen en hadden we heimwee naar de vorige camping.

Op zaterdag 17 augustus braken we onze tent af na een heerlijke week op camping de Marqueval. Om hem diezelfde dag, 485 kilometer verder op, weer op te bouwen. Sommige vonden het niet heel verstandig voor een eerste echte kampeervakantie, maar wij hadden er alle vertrouwen in. En daarmee heb je al de helft gewonnen. We braken de tent af en reden van de Franse kust naar het Noord-Oosten van Frankrijk.

We kwamen rond half drie aan op camping Maribelle in het plaatsje Volstroff en nog geen uur later stond de tent. Manlief en de jongens gingen het zwembad verkennen en kon ik mooi op mijn gemak de boel inrichten. Missie geslaagd!

Maar wat was het wennen de eerste dag en misschien ook nog wel de tweede. Het toiletgebouw was veel minder gezellig dan op de eerste camping. Ook was de boiler nog eens stuk waardoor er geen warm water was. We moesten voor ons gevoel kilometers lopen om bij de speeltuin te komen, eigenlijk waren we gewoon verwend.

Natuurlijk was het zwembad hier een miljoen keer beter met zijn glijbanenkasteel, overdekt zwembad en buitenbad. En er was ook nog eens een prachtig meer waar we heerlijk konden vissen en picknicken. En dan nog maar te zwijgen over de prachtige laantjes op het kampeergedeelte en de uiteindelijk heerlijke warme douche, want die boiler was natuurlijk binnen een paar uur gemaakt.

Dus we hadden ons draai snel gevonden en planden nog wat culturele dagen. Zo gingen we een dagje naar Trier, één van de oudste steden van Duitsland. We zaten in de plaats Volstroff, vlak bij Metz, en vanaf daar zit je dus zo in Luxemburg en Duitsland. Trier is echt een leuk stadje met mooie oude pandjes en kerken.

Maar vooral de oude 'Porta Nigra' was zeer indrukwekkend. Het bouwwerk stamt uit de tweede (!) eeuw en is de grootste bewaard gebleven vestingpoort uit de Romeinse tijd.

Porta Nigra Trier

Na dit bezoekje lasten we weer een rustdagje in om lekker te chillen en te zwemmen. Dat is echt vakantie en ik hou er van. Manlief moet er nog een beetje aan wennen aan het niets doen, maar de jongens en ik vinden het heerlijk!

Woensdag brachten we een bezoekje aan Metz, ik wist dat daar een paar mooie bezienswaardigheden waren. Maar verder was het in mijn gedachte heel industrieel. Maar dat was dus helemaal niet zo, we dwaalden heerlijk door de mooie Franse straatjes in het centrum. I love it!

Maar we kwamen natuurlijk voor de beroemde kathedraal 'Saint-Étienne van Metz' die we van binnen bezochten en waar je zelfs 50 minuten gratis de auto mocht parkeren voor de deur.

En we wandelden ook nog langs 'Le Temple Neuf' met zijn prachtige ligging op een eiland midden in de Moezel. Als je trouwens in dit gebied op vakantie bent merk je al snel dat die Moezel een belangrijke rol speelt in alle grote steden in de buurt.

De rest werd er dus lekker veel gechilled, gezwommen, gespeeld met vriendjes en vriendinnetjes en gevist. We kookten een gezonde maaltijd op één pitje en dronken heel veel wijntjes. Dit is waar kamperen voor bedoeld is en we hebben de smaak te pakken!

De laatste avond mochten de jongens kiezen waar we gingen eten, omdat ze best een paar keer netjes mee waren wezen eten in een Frans restaurant. Wat niet altijd even leuk is voor een kind. Het werd een wokrestaurant, die we zelf hadden om gedoopt tot de 'kermiswok' omdat de buitenkant nog al opviel door zijn neonverlichting. Daar sloten we onze vakantie af, bespraken wat we wel en niet leuk vonden en smulden als toetje van deze heerlijke macarons.

De volgende ochtenden lieten we de tent nog even goed drogen van het vocht dat 's nachts optrekt. We ontbijten in het zonnetje en om tien uur vertrekken de jongens naar het zwembad. Als zij rond half 12 terug komen zit alles in de auto. Zij waren net zo verrast als wij. 's Middags om vier sluiten we thuis Sam weer in onze armen en kan het opruimen beginnen.

Dat onze allereerste kampeervakantie geslaagd was staat als een paal boven water. Ik proberen om nog een leuke vlog te maken met een korte compilatie van onze vakantie. Ik hoop hem snel met jullie te kunnen delen.