België 2020 Centerparcs De Vossemeren

by - september 27, 2020

Dit jaar zochten we het bewuster wat dichter bij huis. We reden naar België, Lommel om precies te zijn. Een paar kilometer over grens bij Eindhoven. Ondanks dat we de vakantieparken een beetje afgezworen hadden de laatste jaren, is er een wereld voor ons open gegaan en hebben we echt genoten. Met de hittegolf was het feest helemaal compleet en was het twaalf dagen luieren, zwemmen, eten en drinken!

Centerparcs De Vossemeren

Een geluk bij een ongeluk viel het gebied waar we heen gingen net tien kilometer buiten het code oranje gebied. Ons geplande shopdagje in Antwerpen stopten we in de ijskast en nu maar hopen dat het rustig zou blijven en niet verder zal uitbreiden. Gelukkig deed het dat niet; op het dragen van een mondkapje na in openbare gebouwen merkte je er weinig van. En genoten we van alles dat Centerparcs ons te bieden had.

We hadden een fijn huisje aan de rand van het park van zo een 66 vierkante meter. Twee slaapkamers, badkamer met ligbad en ruime woonkamer met een heel fijn terras.

Centerparcs de Vossemeren

Een groot voordeel van deze plek is dat er achter ons huisje een stuk bos lag grenzend aan een heerlijk meertje. Na zo een 100 meter lopen konden we daar heerlijk relaxen bij kleine strandjes. Er was niemand dat deed, dus we hadden echt het rijk alleen op af en toe een verdwaalde opblaasboot na.

Idyllische meertjes

We hebben daar iedere dag wel een paar uurtjes gezeten. Soms alleen om even af te koelen, een boek te lezen of te dobberen in de zwembanden.

Centerparcs De Vossemeren

Maar soms nuttigden we er onze lunch of deden we er een gezellige borrel met allemaal lekkere dingen aan het einde van de middag. Het was echt zo fijn en ik snap oprecht niet waarom wij de enige waren die dit deden.

Even een kleine side note; de foto met de stokken is via Instagram op gepikt door Centerparcs en wordt nu gebruikt in hun marketing. De foto met de DHL-tas stuurde ik in op het werk als vakantiefoto.

Ook het bouwen van mooie zandkastelen met waterpoorten en het spelen met andere natuurlijke materialen was echt één van onze dagelijkse bezigheden bij deze strandjes. Echt heel idyllisch!

Centerparcs De Vosseren

Zwemparadijs

Er was natuurlijk ook nog een tropisch zwemparadijs, waar we door het Coronavirus een tijdvak moesten reserveren via een code. Na heel veel horrorverhalen van mensen die wel iemand kenden die bijna niet kon zwemmen, viel het ons reuze mee en kon er gewoon iedere dag worden gezwommen. Aan het einde van de rit hadden we zelfs nog twee reserveringscodes over.

En voor het eerst dit jaar ben ik zelfs meerdere keren mee geweest en genoot er ook van. Sinds de jongens zelfstandig konden zwemmen ging manlief vaak alleen naar dit soort paradijzen. Maar dit jaar zwom en speelde ik met de mannen om daarna lekker op een bedje te relaxen. Dat is dan weer het voordeel van zo een tijdvak, dat er altijd bedjes en stoelen beschikbaar zijn.

Watersporten

Verder deden we nog wat leuke activiteiten op het park zoals waterfietsen en de mannen gingen over een grote stormbaan in het water. Dat was onwijs leuk. Het hele watersport gebeuren is daar trouwens super gaaf, want ze hebben een echt watersportclub inclusief waterskibaan. Waar wij 's avonds op het strand heerlijke cocktails dronken, konden de jongens nog even lekker in het grote meer zwemmen.

Watersport Centerparcs De Vossemeren

Restaurants

Tijdens mijn vakantie vierden we ook mijn verjaardag en gingen we uit eten bij Brasserie de Elze net buiten het park. Heel goed lopend te doen vanaf het park en heerlijk eten. Echt een aanrader mocht je ooit een keer gebruik maken van het park De Vossemeren.

Brasserie De Elze Lommel

Ook op het park pakten we dagelijks wel een terrasje of een restaurant. Na het zwemmen even een drankje doen met een kleine snack of soms een hele maaltijd. Ook gingen we twee keer naar het buffetrestaurant voor een ontbijt. Dat was prima geregeld en dat vonden de jongens natuurlijk fantastisch.

Fietsen door de bomen

Omdat we twaalf dagen op dit park waren, hadden we ons voorgenomen om een paar daagjes weg te gaan. Hier gooide Corona roet in het eten, maar uiteindelijk kwamen we ook helemaal nergens aan toe door de hittegolf en zochten we liever de verkoeling bij de meertjes op het park.

Pas de laatste dag bezochten we nog even snel een mooi bos met als trekpleister 'Fietsen door de bomen'. Vier jaar geleden waren we hier op vakantie en wandelde we ook in dit bos. Maar sinds die tijd is er een groot fietsbrug gebouwd waarop je letterlijk door de bomen fietst. Wij trotseerden de brug lopend, maar echt heel mooi!

Heel eerlijk heb ik de vakantieparken weer helemaal herontdekt en zou ik dit het liefst ieder jaar doen. Helaas is het in het hoogseizoen heel erg duur en daar kun je heel lang van kamperen op mooie idyllische plekjes. Volgend jaar zien we wel hoe wij én de wereld er dan voor staan. Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd of jij pro of anti vakantieparken bent. Laat het me weten.