Het Body Boost Programma

by - december 20, 2020

Het zal jullie niet ontgaan zijn; de afgelopen weken deed ik mee aan het Body Boost Programma van Teni Stepanosian. In dit artikel ga ik jullie er alles over vertellen; hoe ik het heb ervaren, of ik het heb vol gehouden en het belangrijkste; wat heeft het mij heeft opgeleverd?


Jullie kennen mij inmiddels wel; ik ben een soort mislukte fitgirl die alles wil qua gezond leven en sporten, maar op het gebied van gezond eten totaal geen ruggengraat heeft. Sterker nog ik ben te lui om een ei te koken. Ik had de afgelopen jaren al wel duizend programma's kunnen volgen, maar zag het vele werk om echt gezond eten gewoon niet zitten.

Lees ook: Smoothie Bowls

Tot Teni met haar eigen Body Boost Programma kwam. Ik volg haar al heel wat jaartjes en ik heb haar het de laatste jaar echt herontdekt.  Ze schrijft veel over voeding en gezond leven op haar blog en ze heeft ook een eigen YouTube-kanaal met fijne vlogs en tips. Zij benadrukt juist dat je niet obsessief met afvallen bezig moet zijn, maar jezelf de leuke dingen in het leven moet gunnen. En dat daar een prima balans in te vinden is.

BodyBoostProgramma Teni Stepanosian

Het Bodyboostprogramma

Na de aankondiging van haar programma, was ik eigenlijk al overtuigd. Al wist ik niet eens wat ik kon verwachten. Na de lancering durfde ik het wel aan en kocht ik het programma (no spon dus) voor 99 euro. Daar krijg je een programma van 14 dagen voor om je lichaam een complete boost te geven. Alles is wetenschappelijk onderbouwd zonder dat je tekorten oploopt qua voedingsstoffen. Het programma bestaat uit:

  • Compleet voedingsschema voor twee weken met vijf eetmomenten per dag
  • Gratis receptenboek (‘Balans Receptenboek’)
  • Nieuwe recepten
  • Complete boodschappenlijst
  • Wandelschema
  • Dagelijkse begeleiding middels een video
Mijn intentie om aan dit programma mee te doen was niet perse om af te vallen. Ik wil leren om gezonder te eten en beter voor mezelf te zorgen; zowel fysiek als mentaal. Wat strakker in mijn vel zou mooi meegenomen zijn, maar het gaat me er vooral om dat ik gezondere gewoontes toepas in mijn leven.


Maandag 30 november startte ik met een heerlijke banaan-ei pannenkoek als ontbijt, die ik gelijk kon afstaan aan mijn kinderen. Het was gelukkig mijn parttime dag, dus ik kon er een beetje inkomen. Na het sporten ging ik gelijk door naar de supermarkt en daar haalde ik heel veel gezonde boodschappen met behulp van de meegeleverde boodschappenlijst.

Boodschappen Body Boost Programma

Die eerste dag zat ik gelijk in een goede vibe en het verbaasde mij hoe snel en makkelijk ik een lekkere gezonde maaltijd kon maken inclusief het wegen van alle ingrediënten. Heb ik hier nou echt serieus al die tijd zo tegen op gezien? Het programma was voor mij nu al geslaagd.

's Avonds sloeg ik zelfs het vijfde eetmoment over, omdat ik er geen behoefte aan had. Je merkt dat je geen hongergevoel hebt en dat komt dus omdat je genoeg eiwitten en goede vetten eet. En dat terwijl ik binnen het programma zelfs iets extra's mocht, omdat ik iets langer ben dan gemiddeld. Voor mij was dat gelukkig niet nodig en ik heb daar dan ook geen gebruik van gemaakt.


De tweede week werd het iets saaier qua afwisseling van het eten en merkte je dat de zetmeel producten werden afgebouwd. Zo at ik bijvoorbeeld vier dagen achter elkaar pompoensoep. Ik heb in de tweede week één keer echt een hongergevoel ervaren en nam op dat moment een mandarijn ;) Dus overall was het echt heel goed te doen.

Dingen die ik binnen het programma aanpaste

Op sinterklaasavond sloeg ik twee eetmomenten over om lekkere verantwoorde hapjes te eten. Op dag zeven is er zelfs ruimte voor echt een lekkere snack, zoals M&M's, chips of ijs. Deze calorieën heb ik dus geïntegreerd op dag zes tijdens sinterklaasavond.

Er was één gerecht wat ik echt niet lekker vond. Helaas kwam deze maaltijd in de tweede week nog twee keer voorbij. De eerste keer in week twee koos ik voor de avondmaaltijd van dag zes, die ik dus oversloeg tijdens sinterklaasavond. En de tweede keer verving ik het voor groente en kip. Het hele programma is overigens vegetarisch, maar in week twee verving ik vegetarisch vlees af en toe voor kip. 

Daarnaast merkte ik dat ik de laatste drie dagen wat makkelijker schoof met de eetmomenten en er soms wel eens eentje oversloeg. En ik at een salade bij de Mac als vervanging van een eetmoment omdat we niet thuis waren. En dat is dus het fijne van het programma dat je veel kan schuiven en het dus ook kan toevoegen in je dagelijkse leven na die twee weken als je weer 'normaal' gaat eten.

Wandelschema

Naast het voedingsschema bevat het programma ook een wandelschema. Het schema heeft drie levels en omdat ik mezelf qua sportiviteit als de middenmoot beschouw, koos ik voor level twee. Je moet dus wel dagelijks tijd vrij maken voor een wandelingetje, maar dat is goed te doen. En het is ook makkelijk om te schuiven met rust- en wandeldagen als het even niet uit komt. Of combineer het wandelen met een boodschap of neem bijvoorbeeld je kinderen mee.


In week twee kreeg ik echt een mentale feeling bij het wandelen. Je merkt gewoon dat je minder stress ervaart, je bent op dat moment alleen bezig met het wandelen en de omgeving. Je vergeet even wat er thuis allemaal speelt of wat je allemaal nog moet doen. Ik heb dit als zeer fijn ervaren en ga ik zeker vasthouden.

Persoonlijke Begeleiding

Ook krijg je iedere dag persoonlijke begeleiding via een gesloten Instagramaccount. Iedere ochtend een motivatiefilmpje of een filmpje met een bepaald thema. Daarnaast worden er tips en trucs gedeeld en ook de stories van de andere deelnemers. En je kan dus met Teni één op één communiceren als je daar behoefte aan hebt. Maar dat hoeft dus niet en ze dwingt je daar ook niet toe.

Wat heeft het mij opgeleverd?

De grootste overwinning van dit hele programma is dat ik niet viel voor verleidingen. Tijdens de twee weken van dit programma moest ik vijf dagen naar kantoor. Van deze vijf dagen werd er op drie dagen lekker eten aangeboden (sinterklaassnoepgoed, saucijzenbroodjes en kerstkransen). Normaal ben ik dè snoepkont van de afdeling, maar ik liet het allemaal links liggen. Zelfs de eerste werkdag na het programma sloeg ik croissants en kaasbroodjes af en dat is voor mij echt de grootste overwinning ever.


En ook al deed ik het niet perse om af te vallen, het zou toch fijn zijn als de weegschaal een beetje resultaat aan gaf. En dat gebeurde ook, na ruim een week was ik twee kilo kwijt. Dat was ook hard nodig hoor mensen, dus die waren dan ook het makkelijkst. 

De laatste paar dagen schommelde ik een beetje tussen een gewicht van 69 en de 70 kilo. Dus laat ik het er ophouden dat ik in twee weken tijd van 72 naar 69,5 kilo ging en dat vind ik een prima resultaat. Qua centimeters, waarvan ik nog steeds niet weet hoe ik dit goed kan opmeten, denk ik dat ik uiteindelijk een centimeter rond mijn buik kwijt ben geraakt, misschien anderhalf. Dat had wel wat meer mogen zijn en daar moet ik echt nog iets mee doen. 


Al met al ben ik dus zeer te spreken over dit programma. Aan de ene kant gaat er veel tijd zitten in het maken van alle gerechten, maar aan de andere kant juist heel fijn dat je niet hoeft na te denken en je ook geen verkeerde keuze kan maken. Ik denk dat dit programma dan ook echt voor iedereen werkt en een toegevoegde waarde heeft. Of je er daarna wel of niet er mee verder gaat, het is het zeker waard.

De gedachte dat ik bijvoorbeeld na kerst en de jaarwisseling dit programma nog eens over kan doen met misschien wel dezelfde resultaten geeft mij een goed gevoel. En daarom vond ik het het geld zeker waard. Daarnaast heb ik nieuwe makkelijk ontbijtjes en lunchgerechten geleerd die ik tot nu toe nog steeds veel eet. Eten we met het hele gezin Shakshuka en ook de banaan-ei pannenkoek is een blijvertje.

Dit artikel is niet gesponsord en ik heb alles zelf betaald. Ik weet wel dat er in januari een nieuwe ronde start en gun jou ook deze Body Boost. Dus mocht je interesse hebben, kijk dan op http://tenistepanosian.com/product/body-boost-2-weken-programma/.

You May Also Like

3 Comments

  1. Zo dat ziet er allemaal wel heel gezond uit.
    Fijn dat het je gelukt is om het vol te houden, ik vindt dat ook lastig altijd om goede gewoontes erin te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het blijft een uitdaging, ik merk het u ook alweer zo tegen de feestdagen aan. Alles gaat in het mondje :(

      Verwijderen
  2. Wow, prachtige prestatie. Mij lijkt het heel moeilijk om tegen al dat lekkers 'neen' te zeggen. Maar toch ben je er mooi in geslaagd, dat verdient een dikke pluim!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat:

google.com, pub-2716760900032001, DIRECT, f08c47fec0942fa0